#KoszulkaNaBasel kampania RESPECT

Lech Poznań już po raz drugi w tym roku zmierzy się z FC Basel. Wcześniej miało to miejsce w eliminacjach Ligi Mistrzów, teraz będzie to mecz w ramach grupy Ligi Europy. To też kolejna szansa, by lechici zagrali w specjalnych strojach w ramach akcji #KoszulkaNaBasel. Tym razem będzie to hasło „RESPECT”, będące nazwą kampanii odpowiedzialności społecznej UEFA.

W Szwajcarii zabronione jest reklamowanie firm bukmacherskich, dlatego Lech nie mógłby zagrać w koszulce z logiem swojego sponsora, firmy STS. Przy okazji pierwszego starcia z Basel powstał więc pomysł, by wolne miejsce udostępnić organizacji dobroczynnej. Kibice wybrali Drużynę Szpiku i logo tej fundacji znalazło się na przodzie meczowego trykotu podczas rewanżu III rundy eliminacji Ligi Mistrzów ze Szwajcarami. Teraz podczas czwartkowego spotkania, 1 października, będziemy mieli drugą odsłonę tej akcji.

W miejscu logotypu STS pojawi się hasło „RESPECT”, będące nazwą kampanii odpowiedzialności społecznej UEFA, zainaugurowanej podczas turnieju EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii. Ideą akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyrażany nie tylko na boisku, ale i poza nim. Piłka nożna to nie tylko dyscyplina sportu, ale również społeczne zjawisko o niezwykłej sile oddziaływania. Dlatego UEFA postanowiła za pomocą futbolu mówić o potrzebie poszanowania ludzi, środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju przy jednoczesnym przeciwstawieniu się rasizmowi, ksenofobii, homofobii i przemocy. Organizacja szczególną uwagę w tej akcji zwraca na odnoszenie się z szacunkiem do rywala oraz sędziów, jak również do kibiców przeciwnego klubu, jego symboli i flag.

– Wiemy też jak bardzo Lechowi potrzebne jest teraz wsparcie od kibiców, ale także osób, instytucji i firm z nim związanych. Dlatego spodobała nam się na inicjatywa klubu, aby udostępnić miejsce na przodzie koszulek Kolejorza w meczu z FC Basel kampanii RESPECT. Wspólne działanie Lecha i STS po raz kolejny przyczyni się szczytnemu celowi. STS od zawsze wspiera nie tylko polski sport i kibiców, ale także szlachetne idee – powiedział prezes STS Mateusz Juroszek.

Koszulkę w jakiej wystąpią w czwartek lechici można zobaczyć na stronie koszulkanabasel.pl.

– Jako członek europejskiej rodziny piłkarskiej podpisujemy się pod wartościami, które niesie ze sobą kampania RESPECT. Postanowiliśmy wykorzystać mecz w Bazylei jako okazję do wyrażenia naszego wsparcia dla idei szacunku zarówno wobec rywali, kibiców oraz różnorodności, która jest nieodłączną cechą współczesnego futbolu. Liczymy, że nasze działanie spotka się z aprobatą kibiców i wszystkich, którzy podobnie jak my, wierzą w pozytywną moc piłki nożnej – mówił rzecznik prasowy Lecha Poznań Łukasz Borowicz.

źródło: lechpoznan.pl

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments