Akcja Lecha Poznań i STS #KoszulkaNaBasel

Zakończyło się głosowanie w akcji #KoszulkaNaBasel, zorganizowanej wspólnie przez Lecha Poznań i jego sponsora, firmy STS. Kibice wybrali Drużynę Szpiku i to właśnie logo tej fundacji znajdzie się na przodzie meczowego trykotu podczas rewanżowego meczu III rundy eliminacji Ligi Mistrzów ze Szwajcarami.

W Szwajcarii zabronione jest reklamowanie firm bukmacherskich, dlatego Lech nie mógłby zagrać w koszulce z logiem swojego sponsora, firmy STS. Powstał więc pomysł, by wolne miejsce udostępnić organizacji dobroczynnej.

Głosować można było na stronie www.koszulkanabasel.pl wybierając spośród Drużyny Szpiku, Fundacji RAK OFF oraz Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Poznaniu, od wtorkowego południa do czwartku godziny 23:59.

– Zainteresowanie, z jakim spotkała się nasza akcja dowodzi temu, że niesienie pomocy innym jest jedną z najistotniejszych wartości, które towarzyszą piłce nożnej. Na koszulki trafi logotyp Drużyny Szpiku, ale tak naprawdę udało nam się zwrócić uwagę również na pozostałe dwie fundacje, z którymi zresztą nie od dzisiaj współpracujemy. Już dziś zapraszam do udziału w aukcjach tych wyjątkowych trykotów – powiedział prezes Lecha, Karol Klimczak.

Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:

Głosów łącznie: 63482

Drużyna Szpiku: 28263 głosów, 44,52% wszystkich oddanych

RAK OFF: 24433 głosów, 38,49% wszystkich oddanych

RCKiK w Poznaniu: 10786 głosów, 16,99% wszystkich oddanych

– STS, jako legalny bukmacher wspiera nie tylko polski sport, ale także aktywnie włącza się w akcje dobroczynne. Cieszymy się, że inicjatywa #koszulkanabasel spotkała się z tak dużym zainteresowaniem ze strony kibiców – mówił prezes STS, Mateusz Juroszek.

Drużyna Szpiku to grupa wolontariuszy, która pomaga realizować statutowe działania fundacji „Dar Szpiku”. Początkowo Drużyna składała się z grupy biegaczy i biegaczek, którzy biorąc udział w zawodach sportowych, zakładali koszulki z logo Drużyny, co miało zachęcać do odwiedzenia strony fundacji, na której opisany był problem dawstwa szpiku. Z biegiem czasu działania fundacji rozrosły się, a dawców zaczęto szukać nie tylko na imprezach sportowych, ale także na innego typu wydarzeniach (koncertach, festynach, targach, festiwalach, piknikach itd.). Dziś działania te obejmują również szkolenia dla potencjalnych dawców realizowane w szkołach, firmach i instytucjach państwowych, zbiórki krwi oraz opiekę na osobami chorymi na nowotwory krwi (zbiórki pieniędzy na leczenie).

Głównym celem działań jest maksymalne zwiększenie liczby osób zarejestrowanych w Centralnym Rejestrze Niespokrewnionych Potencjalnych Dawców Szpiku i Krwi Pępowinowej, a tym samym zwiększenie szans na wyzdrowienie osób dotkniętych chorobą nowotworową.

źródło: lechpoznan.pl

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz