Lech Poznań za niecałe dwa tygodnie rozegra swój pierwszy oficjalny mecz sezonu. 18 lipca zmierzy się w spotkaniu II rundy kwalifikacji do Ligi Europy z Honką Espoo. Piłkarze Kolejorza wystąpią w nim bez reklamy swojego sponsora, firmy STS. Spowodowane jest to fińskim prawem.
– Wiemy, że w Finlandii obowiązuje restrykcyjne prawo dotyczące reklamowania usług firm bukmacherskich, dlatego zagramy tam bez reklamy firmy STS. Mimo że nasz sponsor jest firmą legalnie działającą na polskim rynku, to szanujemy tamtejsze prawo i stąd nasza decyzja – mówi poznan.sport.pl dyrektor marketingu i komunikacji Lecha Bartosz Skwiercz.
Kiedy znany już był rywal poznaniaków prawnicy Lecha i firmy STS analizowali zapisy fińskiej ustawy, która zabrania reklamowania firm bukmacherskich, które nie są zarejestrowane w tamtym kraju. Niestety, okazało się, że przepisy nie pozwalają na występ w strojach z reklamą sponsora. STS również nie chciał ryzykować ewentualnych pozwów i kar.
– „Jesteśmy legalną firmą i nie mamy zamiaru łamać prawa” – miał powiedzieć przedstawiciel firmy.
Lech nie zamierza sprzedawać wolnej powierzchni reklamowej na to spotkanie, nie wyklucza jednak, że na koszulkach może pojawić się reklama jakiejś akcji lub fundacji. Niedawno, przed pozyskaniem sponsora, poznaniacy promowali na koszulkach akcję „Wygraj Życie”, która zachęca do dołączenia do grona dawców szpiku kostnego.
źródło: sport.pl