Lech Pozna\u0144 ju\u017c po raz drugi w tym roku zmierzy si\u0119 z FC Basel. Wcze\u015bniej mia\u0142o to miejsce w eliminacjach Ligi Mistrz\u00f3w, teraz b\u0119dzie to mecz w ramach grupy Ligi Europy. To te\u017c kolejna szansa, by lechici zagrali w specjalnych strojach w ramach akcji #KoszulkaNaBasel. Tym razem b\u0119dzie to has\u0142o \u201eRESPECT\u201d, b\u0119d\u0105ce nazw\u0105 kampanii odpowiedzialno\u015bci spo\u0142ecznej UEFA.<\/strong><\/p>\n W Szwajcarii zabronione jest reklamowanie firm bukmacherskich, dlatego Lech nie m\u00f3g\u0142by zagra\u0107 w koszulce z logiem swojego sponsora, firmy STS. Przy okazji pierwszego starcia z Basel powsta\u0142 wi\u0119c pomys\u0142, by wolne miejsce udost\u0119pni\u0107 organizacji dobroczynnej<\/a>. Kibice wybrali Dru\u017cyn\u0119 Szpiku<\/a> i logo tej fundacji znalaz\u0142o si\u0119 na przodzie meczowego trykotu podczas rewan\u017cu III rundy eliminacji Ligi Mistrz\u00f3w ze Szwajcarami. Teraz podczas czwartkowego spotkania, 1 pa\u017adziernika, b\u0119dziemy mieli drug\u0105 ods\u0142on\u0119 tej akcji.<\/p>\n W miejscu logotypu STS pojawi si\u0119 has\u0142o \u201eRESPECT\u201d, b\u0119d\u0105ce nazw\u0105 kampanii odpowiedzialno\u015bci spo\u0142ecznej UEFA, zainaugurowanej podczas turnieju EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii. Ide\u0105 akcji jest jak najszerzej rozumiany szacunek, wyra\u017cany nie tylko na boisku, ale i poza nim. Pi\u0142ka no\u017cna to nie tylko dyscyplina sportu, ale r\u00f3wnie\u017c spo\u0142eczne zjawisko o niezwyk\u0142ej sile oddzia\u0142ywania. Dlatego UEFA postanowi\u0142a za pomoc\u0105 futbolu m\u00f3wi\u0107 o potrzebie poszanowania ludzi, \u015brodowiska naturalnego i zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju przy jednoczesnym przeciwstawieniu si\u0119 rasizmowi, ksenofobii, homofobii i przemocy. Organizacja szczeg\u00f3ln\u0105 uwag\u0119 w tej akcji zwraca na odnoszenie si\u0119 z szacunkiem do rywala oraz s\u0119dzi\u00f3w, jak r\u00f3wnie\u017c do kibic\u00f3w przeciwnego klubu, jego symboli i flag.<\/p>\n – Wiemy te\u017c jak bardzo Lechowi potrzebne jest teraz wsparcie od kibic\u00f3w, ale tak\u017ce os\u00f3b, instytucji i firm z nim zwi\u0105zanych. Dlatego spodoba\u0142a nam si\u0119 na inicjatywa klubu, aby udost\u0119pni\u0107 miejsce na przodzie koszulek Kolejorza w meczu z FC Basel kampanii RESPECT. Wsp\u00f3lne dzia\u0142anie Lecha i STS po raz kolejny przyczyni si\u0119 szczytnemu celowi. STS od zawsze wspiera nie tylko polski sport i kibic\u00f3w, ale tak\u017ce szlachetne idee<\/em> – powiedzia\u0142 prezes STS Mateusz Juroszek.<\/p>\n